Brancheoplossing Assurantiekantoor

Een assurantiekantoor met 12 werknemers heeft 4 ISDN2-lijnen die aangesloten zijn op een ISDN-centrale. Er wordt met name gebeld binnen Nederland. Vier medewerkers werken vaak vanuit huis en zijn dan bereikbaar op de mobiele telefoon. De huidige centrale is eigenlijk te klein als iedereen op kantoor aanwezig is en inmiddels ook al weer 7 jaar oud. Men vraagt zicht af op welke wijze de centralecapaciteit kan worden uitgebreid: moet er een andere centrale worden aangeschaft of biedt CallvoipTelefonie een oplossing?

De oplossing van CallvoipTelefonie

Het telefoon- en faxnummer zijn geporteerd naar CallvoipTelefonie. De oude ISDN-centrale vervalt; haar functies worden overgenomen door de Simmpl telefooncentrale van CallvoipTelefonie. Men heeft gekozen voor 10 vaste IP toestellen en 2 IP DECT toestellen. Het geporteerde telefoonnummer wordt op de Simmpl-telefooncentrale gekoppeld aan de toestelaccounts die in de IP-toestellen staan geregistreerd.

• Inkomend telefoonverkeer: Gedurende werktijd worden inkomende gesprekken doorverbonden naar de front-office. Als zij in gesprek zijn blijft de beller in een wachtrij wachten totdat er gelegenheid is om de beller te kunnen helpen. Het ontvangen van meerdere gelijktijdige inkomende gesprekken is geen probleem. Buiten werktijd hoort de beller een tekst en is er desgewenst de mogelijkheid om een bericht achterlaten.

• Uitgaand telefoonverkeer: Bij het uitbellen zenden alle telefoons (ook die van de thuiswerkers) het bedrijfstelefoonnummer mee, zodat klanten altijd naar het juiste nummer terugbellen. Het is niet zichtbaar dat een thuiswerker vanuit huis werkt i.p.v. vanaf kantoor.

• Onderling bellen: Op de Simmpl-telefooncentrale wordt een lijst met verkorte kiesnummers gemaakt, gelijk als bij de vorige centrale. Men kan gemakkelijk onderling doorverbinden, ook naar thuiswerkers op een fysiek andere locatie. Men kan ook extern doorverbinden (bv. naar een mobiel nummer).

• Faxen: Het bestaande faxapparaat is niet meer nodig – faxen komen als PDF binnen en door het uploaden van een PDF kan een fax worden verstuurd. Dit kan ook vanaf de thuiswerkplekken gebeuren.

• Thuiswerkplekken: De werknemers die vaak thuis werken krijgen een IP DECT toestel. De gesprekken tussen kantoor en thuiswerkplek zijn gratis; Callvoipnummers bellen elkaar altijd gratis. Alle telefoniekosten komen overzichtelijk op één totaalfactuur. Behalve een internetverbinding zijn er geen abonnementen voor de thuiswerkplekken nodig en hoeven de thuiswerkers niets voor te schieten.

Gratis advies op maat voor uw zakelijke situatie

CallvoipTelefonie is meer dan alleen besparen. Dankzij de uitgebreide online telefooncentrale bent u voortaan nóg beter bereikbaar. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag een gratis offerte aan of laat u adviseren in een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek.

Overtuigd van de mogelijkheden?

  • Forse kostenbesparing
  • Optimale gesprekskwaliteit
  • Modernste online telefooncentrale
  • Alle diensten zijn maandelijks op te zeggen

Ontvang een offerte binnen 1 dag