Brancheoplossing Hosting provider

Een hosting provider met 6 medewerkers heeft 2 stuks KPN ISDN2-aansluiting met een Vox Chicago centrale (4 DECT-toestellen) en een analoge lijn voor de fax. Het kantoor beschikt over twee internetverbindingen. Het bedrijf heeft behoefte aan telefonische bereikbaarheid in het datacenter, waar zij hun servers hebben staan. Vaak zijn hier één of twee medewerkers aanwezig en er is vaak (langdurig) telefonisch overleg nodig. Tot nu toe verliep deze communicatie via de mobiele telefoons, maar dit kost erg veel geld. Overig belverkeer is met name inbound. Verder heeft het bedrijf een storingsnummer waar klanten 24×7 een serverstoring kunnen melden. Het doorgeven van het ‘storingsmobieltje’ gaat nog wel eens fout.
Biedt VoIP uitkomst voor de vragen van hosting provider?

De oplossing van CallvoipTelefonie

Van de vier ISDN-nummers worden er drie geporteerd: deze zullen dienst doen als telefoonnummer, faxnummer en storingsnummer. Het vierde nummer vervalt.

• Hoofdkantoor: De Vox Chicago centrale wordt vervangen door 3 VoIP bureautoestellen (Yealink T26P) en 1 draadloos toestel (Yealink W52P). Om de twee internetverbindingen intelligent te kunnen koppelen en de kwetsbaarheid voor uitval te verminderen wordt een DrayTek 2860 Second WAN ADSL router (VoIP-uitvoering) aangeschaft. Het faxapparaat is niet meer nodig en ook de analoge faxlijn niet meer – he tontvangen en verzenden van faxen kan voortaan via internet gebeuren.

• Datacenter: Voor locatie datacenter wordt ook een IP DECT toestel aangeschaft.

• Onderling bellen: Alle toestellen, op kantoor en in het datacenter, kunnen elkaar bellen als of het één kantooromgeving betreft. Bovendien is dit belverkeer geheel gratis. Er worden verkorte kiesnummers aangemaakt om elkaar snel te kunnen bereiken.

• Storingsnummer: het storingsnummer wordt op te Simmpl-telefooncentrale voorzien van een keuzemenu: de beller wordt begroet en krijgt enkele keuze-opties, waaronder:
· gesproken instructies (herstart van de server, etc.)
· mogelijkheid om iets in te spreken en de volgende werkdag te worden teruggebeld
· mogelijheid om met dienstdoende storingsmedewerker te worden doorverbonden
De Simmpl-telefooncentrale schakelt vervolgens automatisch door naar de mobiele telefoon van de dienstdoende medewerker. Het incidenteel gebruiken van een telefoonnummer op verschillende plaatsen wordt ook wel nomadisch gebruik genoemd.

Gratis advies op maat voor uw zakelijke situatie

CallvoipTelefonie is meer dan alleen besparen. Dankzij de uitgebreide online telefooncentrale bent u voortaan nóg beter bereikbaar. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag een gratis offerte aan of laat u adviseren in een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek.

Overtuigd van de mogelijkheden?

  • Forse kostenbesparing
  • Optimale gesprekskwaliteit
  • Modernste online telefooncentrale
  • Alle diensten zijn maandelijks op te zeggen

Ontvang een offerte binnen 1 dag