Brancheoplossing Autodealer

Een grote regionale autodealer met meerdere vestigingen besluit zich uit oogpunt van kosten en flexibiliteit over VoIP te informeren. Het hoofdkantoor heeft een blok van 10 opéénvolgende nummers en een ISDN15-abonnement (= er kunnen 15 gesprekken tegelijkertijd worden gevoerd). Deze capaciteit wordt te krap. Er is een flinke telefooncentrale die alweer 5 jaar in gebruik is. Er zijn 2 receptie-werkplekken (hoofdkantoor), 20 werkplekken met toestel (hoofdkantoor en vestigingen) en 1 fax (hoofdkantoor).
De twee regiokantoren hebben elk een ISDN2-aansluiting met een Quattrovox, met daarachter enkele toestellen en een fax. De regiokantoren hebben niet altijd een bemande receptie. Tot nu toe werd de telefoon middels de KPN sterretjesdienst naar het hoofdkantoor doorgeschakeld.
Het bedrijf heeft diverse servicenummers die rechtstreeks door klanten worden gebeld: verkoop, verhuur, werkplaats, dealerlijn, etc. Er wordt meer naar het bedrijf gebeld (inbound) dan dat er wordt uitgebeld (outbound). Er is vrij veel telefonisch verkeer tussen de vestigingen.
Het hoofdkantoor beschikt sinds een half jaar over een glasvezel-verbinding die voorziet in de benodigde bandbreedte.

De oplossing van CallvoipTelefonie

De autodealer besluit de stap te nemen. Het 10-blok wordt naar CallvoipTelefonie geporteerd, evenals de telefoon- en faxnummers van de regiokantoren. Het porteren van een 10-nummerblok is helaas relatief prijzig. Het bedrijf houdt op alle drie vestigingen een analoge telefoonlijn aan voor alarm-systeem en/of PIN-automaat. Op de werkplekken wordt een IP DECT systeem geplaatst. De receptie krijg twee bureautoestellen met een grotere capaciteit en headset-aansluiting. De Simmpl-telefooncentrale neemt de functies van de eigen ISDN-centrale over.

• Inkomend telefoonverkeer: de hoofd-telefoonnummers van alle drie kantoren worden op werkdagen door de centrale receptie op het hoofdkantoor aangenomen. De receptie kan zien voor welk kantoor wordt gebeld en neemt met de juiste ontvangst aan. Buiten werktijd is er een bericht en wordt het noodnummer genoemd. Men kan geen bericht inspreken.
Enkele servicenummers worden voorzien van telefonische keuzemenu’s – gesprekken worden automatisch aangenomen met zelf ingesproken ontvangstteksten, gevolgd door een menu waar de beller de juiste keuze kan maken. Als er wordt doorgeschakeld naar een groep, waar iedereen bezet dan wel afwezig is, wordt automatisch weer teruggeschakeld naar het hoofdnummer.

• Uitgaand telefoonverkeer: Bij het uitbellen zenden de telefoons het hoofd-telefoonnummer van het betreffende kantoor mee, zodat klanten altijd naar het juiste kantoor terugbellen. Zij komen altijd bij de centrale receptie op het hoofdkantoor binnen.

• Onderling bellen: Op de Simmpl centrale wordt een lijst met verkorte kiesnummers gemaakt, gelijk als bij de vorige centrale. Men kan gemakkelijk onderling doorverbinden, ook naar medewerkers op de andere vestigingen. Men kan ook extern doorverbinden (bv. naar een mobiel nummer).

• Faxen: Het bestaande faxapparaat blijft behouden om faxen te versturen. Inkomende faxen worden ontvangen via e-mail als PDF-bestand.

Gratis advies op maat voor uw zakelijke situatie

CallvoipTelefonie is meer dan alleen besparen. Dankzij de uitgebreide online telefooncentrale bent u voortaan nóg beter bereikbaar. Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Vraag een gratis offerte aan of laat u adviseren in een vrijblijvend persoonlijk adviesgesprek.

Overtuigd van de mogelijkheden?

  • Forse kostenbesparing
  • Optimale gesprekskwaliteit
  • Modernste online telefooncentrale
  • Alle diensten zijn maandelijks op te zeggen

Ontvang een offerte binnen 1 dag